Nieco bardziej nam współczesne koncepty Alfy Romeo, 4C (które wejdzie do produkcji w październiku tego roku) i 8C (jako coupe produkowane w latach 2007-’09, jako spider – do 2010) znalazły dopełnienie swego motoryzacyjnego żywota, trafiając do seryjnej produkcji. Tymczasem jeszcze kilkanaście lat temu, w 1996, włoski koncern zaprezentował światu swego rodzaju namiastkę przyszłej, aczkolwiek nawiązującej do przeszłości i wciąż pisanej historii marki, pokazując w Paryżu N u v o l ę. Dziś jedynie zapaleni Alfiści kojarzą to ładne coupe o nadwoziu stylizowanym delikatnie w stronę retro.
W przeciwieństwie do historycznych modeli Alfy, oraz tych projektowanych i produkowanych obecnie, w przypadku Nuvoli zrezygnowano z napędu na pojedynczą oś. 296-konna jednostka o objętości skokowej 2,5 litra i z sześcioma cylindrami była połączona z sześciobiegową przekładnią manualną, przenoszącą generowaną moc na obie osie. Takie rozwiązanie dawało gorszy rezultat niż 240 KM sprzężonych ze skrzynią TCT w modelu 4C – w przeciwieństwie do „debiutującego” coupe, przyspieszało o około półtora sekundy dłużej.
Niestety, samochód pozostał concept carem…