Grand Cherokee to ten samochód Jeepa, którego najstarsze egzemplarze od tego roku są pełnoprawnymi youngtimerami. Ów model doczekał się kilku wersji, będących posiadaczkami bardzo, jakby to ująć, konkretnych jednostek napędowych – począwszy od rzędowych szóstek, poprzez V6 aż po V8. W latach 1994, ’96, ’98, 2005 i 2012 pojawiały się jego kolejne wersje. W żadnej z nich inżynierowie nie zdecydowali się zamontować silnika o pojemności mniejszej niż 4,0 l.

Źródło: WCF/Autokult

Pod maską Grand Cherokee gościły kolejno:

  • R6 o obj. skokowej 4-litrów i mocy 193 KM,
  • V8 o obj. skokowej 5,2 l i mocy 225 KM,
  • V8 o obj. skokowej 5,9 l i mocy 241 KM,
  • V8 o obj. skokowej 6,1 l i mocy 426 KM,
  • V8 o obj. skokowej 6,4 l i mocy 468 KM.

Inżynierowie łączyli silniki Granda zarówno z przekładniami manualnymi, 5-biegowymi, jak i automatycznymi, 4- i 5-biegowymi.

Mogą więc zaskakiwać wypowiedzi Grega Howella, stylisty Cherokee, który zapowiada, że przypuszczalnie najnowsze SRT4 otrzyma zaledwie czterocylindrową jednostkę, sprzężoną z 9-biegową przekładnią automatyczną.

Nie wiem, czym bardziej podyktowana będzie tak nieamerykańska polityka Jeepa – wolą przejścia na zieloną, to jest ekologiczną stronę, czy może potrzebą stworzenia tańszego, oszczędniejszego auta o aspiracjach terenowych

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *